Komora PR dnes vyhlásila dalšího vítěze pravidelné ankety Mediální počin měsíce. Tentokrát se jím stala mediální kritika Petry Kvitové poslancem Humlem a zpráva o bizarním zákonu nařizující nabitá elektrická zařízení před odletem.
Domácí kategorii s přehledem vyhrály výroky Stanislava Humla na adresu Petry Kvitové. Pan poslanec totiž napadl wimbledonskou vítězku kvůli daňovému domicilu a pořídil si tak zástup nepřátel a mediální kritiku.
„Pan Huml se stal se negativním hitem okurkové sezony, nasbíral přes 40 tisíc negativních tweetů a přes 100 tisíc zmínek na Facebooku. Pikantní ovšem je, že pan Huml byl celou svou kariéru placen z daní českých občanů“, říká Jiří Chvojka, předseda představenstva Komory Public Relations
V zahraniční kategorii získal nejvíce hlasů článek o nutnosti mít před odletem do určitých destinací neustále nabitý telefon. Nejprve zábavná zpráva, která vypadala jako zajímavá skrytá propagace osobních přenosných nabíjecích zařízení, se ukázala být jako velmi seriózní a vážná věc. Evropští cestovatelé a občané nevěděli, co se děje a proč při cestě do a z Velké Británie musí mít všichni letečtí cestující elektronická zařízení nabitá pro případnou kontrolu těchto zařízení.
„Potenciální kandidát na kachnu léta nebo alespoň výbornou guerillu se ukázal být tak bizarním a realisticko-nerealistickým zákonem, že nasbíral nejvíce hlasů v zahraniční kategorii tohoto měsíce. “ dodává Jiří Chvojka, předseda představenstva Komory PR.
Mediální počiny nominované do srpnového kola jsou následující. V domácí kategorii prozatím soutěží Roman Šebrle za zpackaný golfový turnaj; Sexistické výroky investora Pavla Čurdy, Cestující tlačící tramvaj na Staroměstské v Praze. V zahraniční kategorii byly nominovány Zpěvačka Shakira, která sesadila reklamou na jogurt Danone spot Volkswagenu, Propagace „nového“ Pchjongjangu; Češi, kteří velebí Kima a mají dvě komunistické strany; Čínský operátor, který představil nový iPhone 6 a přitom si naběhl.
Komora Public Relations každý měsíc vyhlašuje nejzajímavější mediální počin měsíce. Hlasovat může každý na webových stránkách Komory PR v sekci Mediální počin měsíce, přičemž soutěž probíhá v domácí a zahraniční kategorii. Cílem této ankety je zvýšení zájmu veřejnosti o public relations v České republice.