V předkole ankety Firemní médium roku vyhrály ve srovnání turistických webů velkých měst Praha, Brno a Olomouc
Nejlepší stránky podporující turistiku mají v České republice mezi velkými městy Praha, Brno a Olomouc. Shodla se na tom porota Komory Public Relations složená z odborníků na turismus, grafiku, propagaci a webový design. Výsledky hodnocení dnes zveřejnila Komora Public Relations v rámci zahájení dalšího ročníku soutěže Firemní médium roku.
„Letos vyhlašuje Komora Public Relations 10. ročník soutěže o nejlepší firemní médium v ČR. Při příležitosti jubilejního ročníku jsme se rozhodli poprvé v historii ankety zorganizovat předkolo, kde odborná porota zhodnotí webové stránky krajských měst v celé České republice zaměřené na podporu turistiky. Tyto portály mají za cíl informovat domácí i zahraniční turisty o možnostech související s návštěvou v příslušném městě a kraji. Jsou před komunálními volbami vizitkou vedení měst, zároveň jsou odrazem investic, které v oblasti cestovního ruchu realizují ze státního rozpočtu i evropských fondů,“ uvedl předseda představenstva Komory PR Jiří Chvojka.
Odborná posuzovala webové stránky krajských měst, které Komora PR vybrala z veřejně dostupných zdrojů. Výsledné známky jsou uvedeny níže, více informací je uveřejněno na stránce www.komorapr.cz. Hlavní město Praha i vzhledem k investicím do své stránky s přehledem vyhrálo, v rozstřelu o druhé a třetí místo nakonec porotci upřednostnili stránky gotobrno.cz, vzhledem k lépe provázanému obsahu a lepší optimalizaci pro tablety a smartphones.
Anketa Firemní médium roku je hodnocením kvality komunikace segmentu propagačních časopisů, internetových stránek a dalších komunikačních nástrojů, které v České republice používají organizace všech typů k oslovení svých zákazníků nebo zaměstnanců. Odborná porota hodnotí přibližně v patnácti kategoriích více než 100 médií ročně.
Umístění a výsledné známky (školní známkování):
1. místo
www.praguewelcome.cz
Provozovatel webu: Hlavní město Praha
1,59
2. místo
www.gotobrno.cz
Provozovatel webu: město Brno
1,88
3. místo
http://tourism.olomouc.eu/
Provozovatel webu: Statutární město Olomouc
1,88
Hodnocení:
Webové stránky zaměřené na turismus se posuzovaly dle následujících kritérií. Obecně posuzovala struktura a jazyková úroveň obsahu, kompozice, úroveň grafického sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem a novými technologiemi.
Kritéria hodnocení:
1) Grafické zpracování
• moderní a atraktivní design
• multimediální obsah (videa, fotografie, virtuální prohlídky)
• optimalizace pro zobrazení v tabletech a mobilech
2) Obsah a textová úroveň
• textová úroveň a logika obsahu
• přehlednost a snadnost orientace
• šíře informací (sport, kultura – i kina a divadla, koncerty…, památky, akce, gastronomie, ubytování, doprava)
• Jsou zde i informace o možnostech v okolí města (v regionu)?
• Je většina informací statických, nebo často (denně?) aktualizovaných?
• Je zde možnost customizace (tvorba vlastních plánů, možnost nalogování se)
3) Provázanost/Atraktivita/Praktické aspekty
• Provázání s dopravou (plán trasy a navigace, čas dopravy, auto/pěšky/MHD)
• Možnost online rezervací
• Provázanost se sociálními médii
• Atraktivnost webu
• Využití reklamního prostoru