
Informace o anketě Firemní médium roku:
Anketa Firemní médium roku je hodnocením institucionálních komunikací a to jak interní komunikace organizace, tak prezentace a komunikace společnosti navenek.
Firmy a organizace ze soukromého i veřejného sektoru soutěží se svými médii o získání kvalitativního ohodnocení a to v následujících kategoriích – Tiskovina, Výroční zpráva, Internet a Studentské médium. Každá tato kategorie má své podkategorie; tiskovina se dělí na firemní tiskovinu, tiskovinu neziskového sektoru a tiskovinu veřejné a státní správy. Kategorie výroční zpráva se dělí na firemní výroční zprávu, výroční zprávu veřejného sektoru a zprávu neziskového sektoru. Internet pak na www stránky, E-letter, Sociální sítě a Videopropagace. Do kategorie Studentské médium se může přihlásit jakýkoliv studentský subjekt se svým médiem.
Firemní média jsou hodnocena porotci z řad specialistů v oblasti komunikace, kteří posuzují komunikativnost, důvěryhodnost, strukturu a jazykovou úroveň obsahu, kompozici, úroveň výtvarného sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem, typografii, práci s fotografiemi a ilustracemi.
Vítěz soutěže je oprávněn používat certifikát, logo a titul Firemní médium roku ve svých propagačních materiálech.
Historie Firemního média roku:
Historie soutěže sahá do roku 2002, kdy tato anketa poprvé proběhla. Do prvního ročníku se přihlásilo více jak třicet firem a organizací s více jak šedesáti médii. V tomto prémiovém ročníku se nejlépe umístili: T-Mobile CZ se svým Impulsem a unikátním intranetem, Metrostav a.s. s novinami Metrostav a časopisem Profil, Západočeská energetika a Karosa s www stránkami. Soutěž byla poté vyhlašována pravidelně každý rok. Posledním ročníkem před obnovenou premiérou v roce 2011 byl ročník 2005. V roce 2005 se nejlépe umístili: ŠKODA – auto, a.s. za firemní noviny, Zentiva, a.s. se svým novým intranetem, T-Mobile CZ za svou firemní brožuru, firemní magazín a web, Boomerang Publishing s magazínem ČILICHILI pro klienty, Matrostav, a.s. za výroční zprávu a Město Rumburk za městské noviny.
Anketa byla obnovena v roce 2011. Od tohoto roku Firemní médium roku organizuje a každý rok vyhlašuje sama Komora Public Relations.
Firemní médium roku – aktuality a poslední ročníky:
Firemní médium roku 2014: Jubilejní 10. ročník ankety!
Registrace do ankety Firemní médium roku 2014 probíhala od 3.11.2014 do 12.1.2015. Do letošního ročníku ankety se přihlásilo dvacet subjektů s více jak padesáti médii.
Seznam přihlášených do ankety Firemní médium roku 2014:
- CZECH COAL GROUP
- České dráhy, a.s.
- Priessnitzovy léčebné lázně a.s.
- ČEZ, a.s.
- Slavia pojištovna, a.s.
- Magistrát města Brna
- Městký dům kultury Sokolov
- Magistrát města Mostu
- Město Kolín
- Město Nymburk
- Město Vyškov
- Statutární město Chomutov
- Statutární město Pardubice
- Statutární město Zlín
- Dopravní podnik hlavního města Prahy, a.s.
- Městká část Praha 14
- Vysoká škola hotelová
- Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
- Asociace výzkumných organizací
Slavnostní vyhlášení ankety se uskutečnilo ve čtvrtek 26.3.2013 v nové restauraci Bistro’OS v Praze, v Ostrovní ulici 28 od 13:30 hod.
Při příležitosti jubilejního ročníku se Komora PR rozhodla vyhlásit novou kategorii Sociální média. Mimo tuto speciální kategorii vyhlašovanou k 10. výročí ankety Firemní médium roku, soutěžily firmy a organizace ze soukromého i veřejného sektoru v následujících kategoriích – Tiskovina, Výroční zpráva, Internet a Studentské médium. Každá tato kategorie má své podkategorie; tiskovina se dělí na firemní tiskovinu, tiskovinu neziskového sektoru a tiskovinu veřejné a státní správy. Kategorie výroční zpráva se dělí na firemní výroční zprávu, výroční zprávu veřejného sektoru a zprávu neziskového sektoru. Internet pak na www stránky, E-letter a Videopropagace. Do kategorie Studentské médium se může přihlásit jakýkoliv studentský subjekt se svým médiem.
V odborné porotě, která vyhodnotila Firemní médium roku 2014, zasedl předseda představenstva Komory Public Relations (KoPR) Jiří Chvojka; Jiří Troskov, grafický designér; Petr Schwarz, novinář, a Mikoláš Černý, ředitel agentury P.G.M. Porotci posuzovali přesnost, důvěryhodnost, strukturu a jazykovou úroveň obsahu, kompozici, úroveň výtvarného sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem, typografii, práci s fotografiemi a ilustracemi a přínos pro propagaci vydavatele.
Výherci ročníku 2014 jsou následující:
KATEGORIE TISKOVINA – FIREMNÍ TISKOVINA: ČD pro vás (České dráhy, a.s.)
KATEGORIE TISKOVINA – TISKOVINA VEŘEJNÉ A STÁTNÍ SPRÁVY – To jsou PARDUBICE (Statutární město Pardubice)
KATEGORIE INTERNET – WWW STRÁNKY – www.praha14.cz (Úřad městské části Praha 14)
KATEGORIE SOCIÁLNÍ SÍTĚ – www.brno.cz/twitter (Magistrát města Brna)
Zvláštní cena poroty – město Most za tiskoviny k Evropskému městu sportu
Zvláštní cena poroty – CZECH COAL GROUP za www.coaltv.cz
Čestné uznání Komory Public Relations (KoPR) – JOURNAL (Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích)
Absolutní vítěz: Energy Outlook 2050 (Skupina ČEZ)
Partneři tohoto ročníku: MMPortal.cz
MMPortal.cz
MMportal.cz vznikl v roce 2009 a je specializovaným serverem pro zaměstnance českých agentur z různých marketingových oborů, jejich dodavatele, in-house marketingové pracovníky firem, pracovníky v médiích, studenty marketingových oborů a další příznivce této tématiky. MMportal.cz umožňuje efektivní a přesně cílenou prezentaci pro firmy pracující v oboru a jejich dodavatele; nabízí nejenom prostor pro profesní prezentaci jednotlivců a vzájemnou komunikaci s ostatními uživateli portálu ale hlavně také informace užitečné pro práci a profesní rozvoj v oblasti, marketingu, reklamy, public relations, promotions a dalších oborů.
Firemní médium roku 2013 – 2014 – PŘEDKOLO: hodnocení turistických webů velkých měst
V předkole ankety Firemní médium roku vyhrály ve srovnání turistických webů velkých měst Praha, Brno a Olomouc
Nejlepší stránky podporující turistiku mají v České republice mezi velkými městy Praha, Brno a Olomouc. Shodla se na tom porota Komory Public Relations složená z odborníků na turismus, grafiku, propagaci a webový design. Výsledky hodnocení dnes zveřejnila Komora Public Relations v rámci zahájení dalšího ročníku soutěže Firemní médium roku.
„Letos vyhlašuje Komora Public Relations 10. ročník soutěže o nejlepší firemní médium v ČR. Při příležitosti jubilejního ročníku jsme se rozhodli poprvé v historii ankety zorganizovat předkolo, kde odborná porota zhodnotí webové stránky krajských měst v celé České republice zaměřené na podporu turistiky. Tyto portály mají za cíl informovat domácí i zahraniční turisty o možnostech související s návštěvou v příslušném městě a kraji. Jsou před komunálními volbami vizitkou vedení měst, zároveň jsou odrazem investic, které v oblasti cestovního ruchu realizují ze státního rozpočtu i evropských fondů,“ uvedl předseda představenstva Komory PR Jiří Chvojka.
Odborná posuzovala webové stránky krajských měst, které Komora PR vybrala z veřejně dostupných zdrojů. Výsledné známky jsou uvedeny níže, více informací je uveřejněno na stránce www.komorapr.cz. Hlavní město Praha i vzhledem k investicím do své stránky s přehledem vyhrálo, v rozstřelu o druhé a třetí místo nakonec porotci upřednostnili stránky gotobrno.cz, vzhledem k lépe provázanému obsahu a lepší optimalizaci pro tablety a smartphones.
Anketa Firemní médium roku je hodnocením kvality komunikace segmentu propagačních časopisů, internetových stránek a dalších komunikačních nástrojů, které v České republice používají organizace všech typů k oslovení svých zákazníků nebo zaměstnanců. Odborná porota hodnotí přibližně v patnácti kategoriích více než 100 médií ročně.
Umístění a výsledné známky (školní známkování):
1. místo
www.praguewelcome.cz
Provozovatel webu: Hlavní město Praha
1,59
2. místo
www.gotobrno.cz
Provozovatel webu: město Brno
1,88
3. místo
http://tourism.olomouc.eu/
Provozovatel webu: Statutární město Olomouc
1,88
Hodnocení:
Webové stránky zaměřené na turismus se posuzovaly dle následujících kritérií. Obecně posuzovala struktura a jazyková úroveň obsahu, kompozice, úroveň grafického sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem a novými technologiemi.
Kritéria hodnocení:
1) Grafické zpracování
• moderní a atraktivní design
• multimediální obsah (videa, fotografie, virtuální prohlídky)
• optimalizace pro zobrazení v tabletech a mobilech
2) Obsah a textová úroveň
• textová úroveň a logika obsahu
• přehlednost a snadnost orientace
• šíře informací (sport, kultura – i kina a divadla, koncerty…, památky, akce, gastronomie, ubytování, doprava)
• Jsou zde i informace o možnostech v okolí města (v regionu)?
• Je většina informací statických, nebo často (denně?) aktualizovaných?
• Je zde možnost customizace (tvorba vlastních plánů, možnost nalogování se)
3) Provázanost/Atraktivita/Praktické aspekty
• Provázání s dopravou (plán trasy a navigace, čas dopravy, auto/pěšky/MHD)
• Možnost online rezervací
• Provázanost se sociálními médii
• Atraktivnost webu
• Využití reklamního prostoru
Firemní médium roku 2012 – 9. ročník institucionálních komunikací
Registrace do ankety Firemní médium roku 2012 probíhala od 12.4. 2013 do 17.6. 2013. Do letošního ročníku ankety se přihlásilo dvacet-čtyři subjektů s více jak padesáti médii.
Seznam přihlášených do ankety Firemní médium roku 2012:
- AHOLD Czech Republic, a.s.
- České dráhy, a.s.
- Asklepion Lasercentrum Praha, s.r.o.
- Priessnitzovy léčebné lázně a.s.
- ČEZ, a.s.
- ČSOB, a.s.
- Pojišťovna České spořitelny, a.s.
- Kooperativa pojištovna, a.s.
- Česká pojištovna, a.s.
- Magistrát města Brna
- Městký dům kultury Sokolov
- Magistrát města Mostu
- Městký úřad Mělník
- Město Jičín
- Město Ústí nad Orlicí
- Statutární město Opava
- Statutární město Zlín
- Magistrát hlavního města Prahy
- Městká část Praha 3
- Městká část Praha 4
- Městká část Praha 15
- Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
- VFU Brno
- Masarykova univerzita
Slavnostní odpoledne se uskutečnilo ve středu 18.9. 2013 v Galerii GATE v Praze v Husově ulici 21 od 13:00.
V odborné porotě, která vyhodnotila Firemní médium roku 2012, zasedl předseda představenstva Komory Public Relations (KoPR) Jiří Chvojka; Jakub Kalenský, novinář a držitel ceny Novinářská křepelka; Jakub Galuška, grafik a Jan Charvát, majitel agentury CCG – Czech Communication Group, s.r.o.. Porotci posuzovali přesnost, důvěryhodnost, strukturu a jazykovou úroveň obsahu, kompozici, úroveň výtvarného sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem, typografii, práci s fotografiemi a ilustracemi a přínos pro propagaci vydavatele.
Výherci tohoto ročníku jsou následující:
KATEGORIE TISKOVINA – FIREMNÍ TISKOVINA: Business to clients (B2C) – ČD Pro Vás (České dráhy, a.s.)
KATEGORIE TISKOVINA – FIREMNÍ TISKOVINA: INTERNÍ KOMUNIKACE – Kompas (ČSOB, a.s.)
KATEGORIE TISKOVINA – TISKOVINA VEŘEJNÉ A STÁTNÍ SPRÁVY – Muni.cz (Masarykova univerzita )
KATEGORIE VÝROČNÍ ZPRÁVA – FIREMNÍ VÝROČNÍ ZPRÁVA – Výroční zpráva 2012 (Kooperativa pojišťovna, a.s.)
KATEGORIE INTERNET – WWW STRÁNKY – www.ceskapojistovna.cz (Česká pojišťovna, a.s.)
KATEGORIE INTERNET – Sociální sítě – Veterinární a farmaceutická univerzita Brno
Čestné uznání Komory Public Relations (KoPR) – Most fandí sportu (Magistrát města Mostu)
Zvláštní cena poroty – Navigátor (ČSOB, a.s.)
Partneři tohoto ročníku: MMPortal.cz a GATE Galerie a informační centrum
GATE Galerie a informační centrum:
GATE Galerie a informační centrum je nový kulturní prostor s informačním centrem Středočeského kraje. Koncept provozu vychází z polohy objektu v centru města na hlavní turistické trase mezi Staroměstským náměstím a Karlovým mostem. Zároveň navazuje na předchozí funkci objektu, Informačního centra spolu s Českým muzeem výtvarných umění (ČMVU, dnes GASK).
Ve třech funkčně propojených domech najdete:
- • > Informační středisko: 24 m2
- ¥ > Multimediální expozice v románských sklepích: 127 m2
- ¥ > Kavárna: 175 m2
- ¥ > Galerie: 250 m2
- • > Kancelářské prostory: 380 m2
V průběhu roku u nás najdete různé výstavy moderního umění.
GATE Galerii a informační centrum provozuje pro Středočeský kraj akciová společnost Středočeská turistická a informační služba.
MMPortal.cz
MMportal.cz vznikl v roce 2009 a je specializovaným serverem pro zaměstnance českých agentur z různých marketingových oborů, jejich dodavatele, in-house marketingové pracovníky firem, pracovníky v médiích, studenty marketingových oborů a další příznivce této tématiky. MMportal.cz umožňuje efektivní a přesně cílenou prezentaci pro firmy pracující v oboru a jejich dodavatele; nabízí nejenom prostor pro profesní prezentaci jednotlivců a vzájemnou komunikaci s ostatními uživateli portálu ale hlavně také informace užitečné pro práci a profesní rozvoj v oblasti, marketingu, reklamy, public relations, promotions a dalších oborů.