Komora Public Relations vyhlásila z řad firem a organizací soukromého i veřejného sektoru vítěze jubilejního 10. ročníku soutěže Firemní médium roku.
Slavnostní odpoledne se uskutečnilo ve čtvrtek 26.3.2013 v nové restauraci Bistro’OS v Praze, v Ostrovní ulici 28 od 13:30 hod.
„Při příležitosti jubilejního ročníku se Komora PR rozhodla vyhlásit novou kategorii Sociální média. Chtěli jsme tím reflektovat přechod z klasických médií na média nová, který je v posledních letech patrný v zahraničí. Počet přihlášených médií v rámci této kategorie nebyl ale velký; firmy a organizace v České republice stále používají tištěná média a s přechodem na nová média váhají. S obsahem sdělení je to pak v některých případech bohužel stejné. Porota musela konstatovat, že sociální média nejsou média tištěná; obsahem a formou se musí odlišovat. Oproti zahraniční jsme i aktivitou i kvalitou sdělení stále trochu pozadu.“ říká Jiří Chvojka, předseda představenstva Komory Public Relations
Mimo tuto speciální kategorii vyhlášenou nově k 10. výročí ankety Firemní médium roku se firmy a organizace ze soukromého i veřejného sektoru mohly přihlásit do následujících kategorií – Tiskovina, Výroční zpráva, Internet a Studentské médium.
„V tomto ročníku odborná porota vyhodnotila na čtyři desítky médií. Výsledky znovu dokazují, že kvalita tištěných formátů v České republice každým rokem roste. I letos měla přihlášená média nejrůznější formáty a nápadité detaily, kterými se snažila odlišit od konkurence. A v mnoha případech se to opravdu povedlo.“ dodává Jiřích Chvojka, předseda představenstva Komory Public Relations.
V odborné porotě, která vyhodnotila Firemní médium roku 2014, zasedl předseda představenstva Komory Public Relations (KoPR) Jiří Chvojka; Jiří Troskov, grafický designér; Petr Schwarz, novinář, a Mikoláš Černý, ředitel agentury P.G.M.
Porotci posuzovali přesnost, důvěryhodnost, strukturu a jazykovou úroveň obsahu, kompozici, úroveň výtvarného sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem, typografii, práci s fotografiemi a ilustracemi a přínos pro propagaci vydavatele.
Výherci ročníku 2014 jsou následující:
- KATEGORIE TISKOVINA – FIREMNÍ TISKOVINA: ČD pro vás (České dráhy, a.s.)
- KATEGORIE TISKOVINA – TISKOVINA VEŘEJNÉ A STÁTNÍ SPRÁVY – To jsou PARDUBICE (Statutární město Pardubice)
- KATEGORIE INTERNET – WWW STRÁNKY – www.praha14.cz (Úřad městské části Praha 14)
- KATEGORIE SOCIÁLNÍ SÍTĚ – www.brno.cz/twitter (Magistrát města Brna)
- Zvláštní cena poroty – město Most za tiskoviny k Evropskému městu sportu
- Zvláštní cena poroty – CZECH COAL GROUP za www.coaltv.cz
- Čestné uznání Komory Public Relations (KoPR) – JOURNAL (Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích)
- Absolutní vítěz: Energy Outlook 2050 (Skupina ČEZ)
Anketa Firemní médium roku je hodnocením kvality komunikace segmentu propagačních časopisů, internetových stránek a dalších komunikačních nástrojů, které v České republice používají organizace všech typů za účelem oslovení svých zákazníků nebo zaměstnanců.
Více informací o anketě Firemní médium roku naleznete na webových stránkách Komory Public Relations http://www.komorapr.cz/firemni-medium-roku .