V předkole ankety Firemní médium roku vyhrály ve srovnání turistických webů velkých měst Praha, Brno a Olomouc

Nejlepší stránky podporující turistiku mají v České republice mezi velkými městy Praha, Brno a Olomouc. Shodla se na tom porota Komory Public Relations složená z odborníků na turismus, grafiku, propagaci a webový design. Výsledky hodnocení dnes zveřejnila Komora Public Relations v rámci zahájení dalšího ročníku soutěže Firemní médium roku.

„Letos vyhlašuje Komora Public Relations 10. ročník soutěže o nejlepší firemní médium v ČR. Při příležitosti jubilejního ročníku jsme se rozhodli poprvé v historii ankety zorganizovat předkolo, kde odborná porota zhodnotí webové stránky krajských měst v celé České republice zaměřené na podporu turistiky. Tyto portály mají za cíl informovat domácí i zahraniční turisty o možnostech související s návštěvou v příslušném městě a kraji. Jsou před komunálními volbami vizitkou vedení měst, zároveň jsou odrazem investic, které v oblasti cestovního ruchu realizují ze státního rozpočtu i evropských fondů,“ uvedl předseda představenstva Komory PR Jiří Chvojka.

Odborná posuzovala webové stránky krajských měst, které Komora PR vybrala z veřejně dostupných zdrojů. Výsledné známky jsou uvedeny níže, více informací je uveřejněno na stránce www.komorapr.cz. Hlavní město Praha i vzhledem k investicím do své stránky s přehledem vyhrálo, v rozstřelu o druhé a třetí místo nakonec porotci upřednostnili stránky gotobrno.cz, vzhledem k lépe provázanému obsahu a lepší optimalizaci pro tablety a smartphones.

Anketa Firemní médium roku je hodnocením kvality komunikace segmentu propagačních časopisů, internetových stránek a dalších komunikačních nástrojů, které v České republice používají organizace všech typů k oslovení svých zákazníků nebo zaměstnanců. Odborná porota hodnotí přibližně v patnácti kategoriích více než 100 médií ročně.

Umístění a výsledné známky (školní známkování):

1. místo

www.praguewelcome.cz

Provozovatel webu: Hlavní město Praha

1,59

 

2. místo

www.gotobrno.cz

Provozovatel webu: město Brno

1,88

 

3. místo

http://tourism.olomouc.eu/

Provozovatel webu: Statutární město Olomouc

1,88

 

Hodnocení:

Webové stránky zaměřené na turismus se posuzovaly dle následujících kritérií. Obecně posuzovala struktura a jazyková úroveň obsahu, kompozice, úroveň grafického sdělení, kontext se soudobým výtvarným trendem a novými technologiemi.

Kritéria hodnocení:

1) Grafické zpracování

• moderní a atraktivní design

• multimediální obsah (videa, fotografie, virtuální prohlídky)

• optimalizace pro zobrazení v tabletech a mobilech

2) Obsah a textová úroveň

• textová úroveň a logika obsahu

• přehlednost a snadnost orientace

• šíře informací (sport, kultura – i kina a divadla, koncerty…, památky, akce, gastronomie, ubytování, doprava)

• Jsou zde i informace o možnostech v okolí města (v regionu)?

• Je většina informací statických, nebo často (denně?) aktualizovaných?

• Je zde možnost customizace (tvorba vlastních plánů, možnost nalogování se)

3) Provázanost/Atraktivita/Praktické aspekty

• Provázání s dopravou (plán trasy a navigace, čas dopravy, auto/pěšky/MHD)

• Možnost online rezervací

• Provázanost se sociálními médii

• Atraktivnost webu

• Využití reklamního prostoru