S lednem přišel naplno nový rok. Bylo do toho třeba řádně šlápnout, aby se nový rok vydařil.

A s každým pořádným šlápnutím může přijít i přešlápnutí. Stejně jako v domácí kategorii ankety Komory Public Relations.

Správnou cestou propagace se vydala organizace cvičící asistenční psy. Dívka chodila na schůzky naslepo a své případné nápadníky zaskočila netradičními otázkami. Umíš otevřít dveře? Dokážeš mi podat mobil a neoslintat ho? Sundal bys mi ponožku pusou? Nic netušící nápadníci vůbec netušili, že mají co dočinění s herečkou organizace, která cvičí asistenční psy. Bizarní schůzka se dostala do médií a humorně-vážnou cestou upozornila na význam těchto psů v životě tělesně postižených. Nesprávnou cestou se vydali recesisté, kteří se metrem projeli bez kalhot. Netradičního svezení se účastnilo asi 60 mladých lidí, kteří si vysloužili si obdiv i nadávky. Akce ale sklidila úspěch u novinářů; zejména on-line vydání deníků o této akce hojně informovali. Proč? To nikdo neví; akce na nic neupozornila, nic nepropagovala, nikam nevedla. Prostě se lidé jen svlékli.

V zahraniční kategorii se spíše přešlapovalo.

Asi největším mediálním přešlapem byla pompézní zpráva Severní Koreje. Dle tamní tiskové agentury má tato země prvního astronauta na Slunci. Severní Korea nemusí být smutná, protože se v lednu nedařilo ani novému starostovi New Yorku. Bill de Blasio si totiž dovolil v jedné restauraci jíst pizzu příborem a na něco takového nejsou lidé z nejlidnatějšího města Spojených států zvyklí. Média píší o takzvané Forkgate, tedy Vidličkové aféře, která souvisí se správným způsobem, jak jíst v New Yorku pizzu. Místní to pobouřilo a politické body rázem klesly. Svůj přešlap si pravděpodobně zažil i francouzský komik Rémi Gaillard. V upoutávce na svůj nový film se převlékl za obřího holuba. Co provedl řidiči, který právě vyjel se svým vozem z myčky, snad ani není potřeba dodávat, ale všichni víme, jak dokážou být holubi otravní. Jakou má ale spojitost holub a jeho nový film? Snad nebude stejně otravný.

Poměrně zajímavým mediálním počinem zahraniční kategorie lednového kola ankety Komory Public Relations byla zpráva o vychytralém Číňanovi, který na jedinou letenku chodil celý rok na jídlo do letištních salonků. Nakonec prý nikam neletěl a za letenku si nechal vrátit peníze. Z celé zprávy, o které se bavil celý svět a analytici i obyčejní laikové se vyjadřovali o ne/možnosti této fámy, se nakonec vyklubala velmi povedená propagace několika aerolinek. Chytré! Stoprocentně chytrá a nápaditá byla i propagace amerického hororu. New Yorkem sám od sebe jezdil dětský kočárek a z něj se ozýval křik. Kdo se však na plačící dítě uvnitř kočárku podíval, byl rázem na pokraji infarktu. Uvnitř byl totiž malý satan. Ve srovnání s francouzským kolegou byla ale tato propagace vymyšlená do posledního detailu a pro film znamenala přední stránky světových médií.

První mediální počin roku 2014 je tady! Kdo přešlápl a kdo naopak vyšlápl tím správným směrem. Hlasujte na: http://www.komorapr.cz/medialni-pocin-mesice