Hlasující v anketě mediální počin měsíce října, hlavně díky soutěžícím v domácí kategorii, mohou ještě jednou vybrat vítěze voleb!
Nominace v říjnové domácí kategorii ankety totiž ovládly volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a následná povolební situace.
K volební mobilizaci nejprve vyzvala firma ToiToi. Přišla s nas**ný virálem, kde žádala všechny občany naší republiky, aby se dostavili k volbám do Poslanecké sněmovny, nehodili svůj hlas do h****u a uváženě zvolili jednu z politických stran. Jednalo se tak o zajímavé pojetí značky a produktu ke vtipné propagaci události. Hnutí ANO Andreje Babiše získávalo před volbami na síle. Sympatie mu vyjádřil i Jaromír Jágr, který s Babišem spolupracoval při natáčení spotu firmy Vodňanské kuře, kterou vlastní Babišův Agrofert. S Babišem spolupracoval také Josef Váňa. Na Velké pardubické sice upadl a nedojel, ovšem národu v reakci pro Českou televizi sdělil, že důležitější než výhra je, aby nadcházející volby vyhrál Andrej Babiš se svým hnutím ANO. Celebrity PR evidentně stále táhne; z hnutí ANO se stala druhá nejsilnější strana. V ČSSD po volbách probíhal vnitřní souboj titánů – Sobotka vs. Hašek. Michal Hašek se se svou partou vydal jiným směrem než Bohuslav Sobotka, a to směrem na Lány. A z Lán chtěl do předsednického křesla. Sobotka se ale nedal a tak se demonstrovalo za jeho podporu. Záhy se Michal Hašek se omluvil občanům. Nemluvil totiž pravdu o povolební schůzce s prezidentem Milošem Zemanem, která předcházela výzvě předsednictva ČSSD, aby odstoupil předseda strany Bohuslav Sobotka. Z profesního PR hlediska se tak jedná se jedno z nejhorších řešení komunikační krize poslední doby: lhát a pak se přiznat.
Další mediální počin stanul přesně na rozhraní domácí a zahraniční kategorie. Celý svět, i Českou republiku, ovládla žirafí hra založená na triviální hádance. Tato hra má původ v Anglii, kde s ní vyrukoval Andrew Stugnell. A v měsíci říjnu se šířila jako vir! Facebook tak ovládly žirafí profilové fotky a reakce z medií na sebe nenechaly dlouho čekat. Celý svět tápe, zda se někde v brzké době neukáže, že to byla dobře promyšlená virální kampaň na známou zoologickou zahradu či nějakou organizaci propagující žirafy.
Jedním z plně zahraničních mediálních počinů měsíce října je mediální spor mezi Alastairem Campbellem a Paulem Dacrem, šéfem Daily Mail, ohledně jeho článku o otci Eda Milibanda, jehož syn je předsedou Labouristů, a kterého nazval zrádcem Británie. Alastair Campbell vyzývá Paulem Dacra k diskuzi tváří v tvář v přímém přenosu. Paul Dacre na oplátku vrací mediální útoky snad přes všechna důležitá média. Británie je tak svědky zajímavé mediální přestřelky kvůli jednomu článku. Dalším velmi povedeným počinem je video od Letecké společnosti Virgin America. Tato společnost totiž v říjnu spustila na palubě svých letadel pravděpodobně to nejlepší bezpečnostně-instruktážní video všech dob. Konec nudným bezpečnostním videím bez nápadu a obsahu a současně výborná komunikace značky. O poslední zahraniční mediální počin tohoto měsíce se postaral nejmenovaný pianista. Přesto, že jsou snad před každým divadelním či koncertním představením diváci upozorňováni, aby si vypnuli své mobilní telefony, někteří to ignorují. Jeden zazvonil a pianista se tak naštval, že uprostřed vystoupení přestal hrát a o jeho „bezvýznamném“ vystoupení informovala všechna „významná“ média.
Volte ty nejlepší mediální počiny v domácí kategorii a dejte hlas tomu nejlepšímu světovému mediálnímu počinu. Hlasujte v anketě Mediální počin měsíce října!