Komora Public Relations dnes spustila hlasování v dalším kole pravidelné ankety Mediální počin měsíce.
Celý měsíc září může být, z hlediska soutěžících v obou kategoriích, charakterizován jako měsíc PR a reklamních kampaní. Velkou roli, zejména v domácí kategorii, hrají probíhající kampaně před blížícími se parlamentními volbami.
Prvním soutěžícím v domácí kategorii je Hyundai. Hyundai totiž ukazuje ve svých autosalonech škodovky. Do 37 svých autosalonů umístila vedle svých modelů vozy Škoda Octavia a Škoda Rapid, které jsou na prvním a druhém místě nejprodávanějších vozů v Česku. Prý kvůli srovnání s vozy Hyundai. Druhým soutěžícím je video Právo sedět! – virální video, které v září sklidilo velkou popularitu a obrátilo pozornost na známou „holubí letku“. Dodnes nebylo ale objasněno, proč video s Julčou, a následné mediální šílenství okolo ní, vzniklo. Nějaké tipy? Je za tím snad nějaká kampaň či politická strana? Za kandidaturou Miroslava Šloufa, třetím mediálním počinem soutěžícím v zářijovém kole, je strana Strana Práv Občanů – Zemanovci. Celá jeho kampaň ale znamenala pokles preferencí této strany o několik procent takřka v přímém přenosu. Čistě pro svůj mediální dopad tak tato kauza nemohla zůstat opomenuta.
Svůj zahraniční hlas můžou zájemci odevzdat velmi zajímavé kampani proti tzv. Human Trafficking. Kněžky lásky se roztančily za výlohou vykřičeného domu v Amsterdamu, ve čtvrti De Wallen. Za prosklenými výlohami se všelijak nakrucovaly, tancovaly a flirtovaly s potenciálními zákazníky. Jedna dívka se ale najednou začala divoce třást a přilákala tím pozornost kolemjdoucích. Před narůstajícím davem diváků předvedly dívky slušné taneční číslo a všichni přihlížející muži jim nadšeně tleskali, ovšem na konci jim ale nálada zhořkla. Na obrazovce se totiž objevil nápis „Každý rok je tisíce ženám slíbena kariéra tanečnice. Bohužel končí tady.“ Dalším soutěžícím v zahraniční kategorii je, jako každý rok v tomto čase, Apple. V USA představil Apple celému světu nový iPhone 5S. A parodie na sebe nenechaly dlouho čekat. Jednou z nejzajímavějších byla předělávka úvodního reklamního spotu, který Apple ke svým produktům vždy po představení vydává. Jména se podobala těm reálným. Postavy také. Struktura reklamního videa byla také téměř totožná s tím pravým od Applu, ovšem obsah velmi pozměněný. Video se stalo hitem internetu a pravděpodobně parodií roku. Mediálním světem Velké Británie také zatřásla jedna z kampaní a reklam. Kontroverzní reklama na pivo Guinness, kde pánové jdou hrát s kamarádem na vozíku basketball, se stala velkým terčem kritiky a pravděpodobně i velkým přešlapem světoznámého výrobce piva. Skuteční postižení se cítili ponížení, že je ukazují jako méněcenné, s nimiž je potřeba jednat se soucitem. Co si o reklamě myslíte Vy? My, že je právem třetím soutěžícím v kategorii ankety.
Mimo PR a reklamní segment byl pak v září stoprocentně Egypt. Zde totiž maximálně zadrželi čápa. Prý to byl špión. Jeden paranoidní občan si totiž při rybaření v Nilu všiml, že pták má na sobě připevněné elektronické zařízení, a myslel si, že by se mohlo jednat o špióna. Ve skutečnosti ale jen francouzští vědci sledovali čápovu migraci. Své místo v naší anketě Mediální počin měsíce si tato zpráva také určitě zaslouží!
Jaká zpráva z mediálního prostředí České republiky a světa zaujala Vás? Hlasujte na http://www.komorapr.cz/medialni-pocin-mesice!