V oboru PR se pohybuje více jak patnáct let, původně jako spolumajitel agentury Previa CR, po prodeji podílu v této agentuře založil v roce 2003 agenturu PGM, která poskytuje klasické služby v oboru PR. Mezi její klienty patří především velké nadnárodní firmy. Osobně se specializuje na krizovou komunikaci – Mikoláš Černý – místopředseda představenstva Komora Public Relations odpovídal na otázky MMPortal.cz.
Zkuste stručně popsat, jak se vyvíjela vaše kariéra a jak dlouho v oboru pracujete?
V oboru pracuji od podzimu 1989, kdy jsem začínal jako novinářský elév v tehdejším odborářském deníku Práce. Odtud revoluce vyhnala většinu režimu poplatných novinářů a zbytek zaměstnanců redakce – revolucionářů – oslavovalo své vítězství v přilehlých hospodách dalších několik let, takže nám tehdy mladým se otevřel široký prostor k práci a učení se novinářskému řemeslu. Po té jsem zamířil do MF Dnes a následně do TV NOVA do pořadu Na vlastní oči. Zde jsem pod vedením tehdejších novinářských a podnikatelských es v podobě Radka Johna a Vladimíra Železného pochopil, že je lepší s informacemi obchodovat, než je zbůhdarma sdělovat čtenářům či divákům, aby tak díky „koláčům sledovanosti“ bohatli jiní. Jednalo se tehdy o silnou deziluzi z novinářské práce a tak jsem raději založil jednu z prvních PR agentur v Čechách, tehdy pod názvem Previa CR.
Co považujete za svůj největší profesní úspěch?
Sedmnáct let úspěšného působení na trhu PR. V silně konkurenčním prostředí se nám daří držet si řadu klíčových klientů více než deset let a přitom se touto prací občas dokážeme s kolegy i dobře bavit.
Co byste doporučil/a mladým marketérům a pracovníkům PR na začátku jejich kariéry?
Buďte maximálně přirození. Dobrý PR manažer, kterého si budou klienti rádi najímat, nesmí být ani úzkoprsý „slušňák“ ani namyšlený mistr světa. A neustále si doplňujte a analyzujte veškeré informace týkající se oboru, klientů a potenciálních klientů. Teorii známe všichni, ale vyhrává vždy ten, kdo má nejvíce informací a umí je správně vyhodnotit.
Máte pro letošní rok nějaký pracovní cíl? Jaký?
Udržet slušný obrat, vysoký zisk a náklonnost klientů
Jaká je Vaše nejoblíbenější reklama a proč?
Nemám rád reklamy. Nejlepší reklamu je špičkové image a příběh a to umí zajistit jen dobré PR, nikoliv reklama. A to ještě spousta klientů nepochopila, takže vyhazují peníze za drahé spoty a reklamní prostor, místo toho aby je dali nám
Pokud by kolegy z oboru zajímalo o Vás něco bližšího, najdou Vás někde na blogu, či některé sociální síti?
Ano najdou, jsem velmi aktivní na facebooku, ale pod cizím jménem, jelikož se stydím…